Autismus
Z KulanWiki
 (Založena nová stránka: vrozená vývojová porucha    postihuje cca 1% populace   projevuje se už od malého dítěte, první symptomy kolem 2 let (nejdříve se většinou myslí na mentální …)  | 
		 (→Aspergerův syndrom)  | 
		||
| Řádka 32: | Řádka 32: | ||
== Aspergerův syndrom ==  | == Aspergerův syndrom ==  | ||
| + | 1-2% autistů, "vysoce funkční autismus" (téměř normální život)  | ||
| + | |||
forma sociální dyslexie  | forma sociální dyslexie  | ||
| Řádka 47: | Řádka 49: | ||
dobrý intelekt a řečové schopnosti  | dobrý intelekt a řečové schopnosti  | ||
| - | |||
== Smith Magenisův syndrom ==  | == Smith Magenisův syndrom ==  | ||
Verze z 4. 6. 2011, 04:01
vrozená vývojová porucha
postihuje cca 1% populace
projevuje se už od malého dítěte, první symptomy kolem 2 let (nejdříve se většinou myslí na mentální retardaci, pak na lehkou mozkovou dysfunkci)
nekomunikují, nemluví, nehrají si hry jako ostatní děti
narušen především vývoj:
- sociální - navazování vztahů
 - komunikační
 - představivosti
 
různorodé symptomy, u každého jiné
od závažných až po mírné
mentálně retardovaní až intelektově velmi na výši
klidní i agresivní
je-li diagnostikováno v předškolním věku a je-li poskytnuta přiměřená odborná pomoc, má reálnou šanci uspět ve škole i v životě
obtíže s přizpůsobováním se prostředí, kolektivu, řádů
často nutné přizpůsobit okolí
občanské sdružení APLA
Aspergerův syndrom
1-2% autistů, "vysoce funkční autismus" (téměř normální život)
forma sociální dyslexie
jsou sebestřední, jednostranně zaměření
sociálně, emočně nezralí
nerozumějí řadě sociálních situací a pravidlům chování vztahů mezi lidmi
nevnímají nonverbální komunikaci
potřebují jasné, exaktní instrukce
někteří mají i mimořádně vysoké IQ
dobrý intelekt a řečové schopnosti
Smith Magenisův syndrom
jedna z forem autistického spektra
vývojové zaostávání, agresivita, časté záchvaty doprovázené sebepoškozováním, nekontrolují emoce, problém s artikulací, s logikou
narušený spánkový rytmus - melatonin se nevylučuje v noci, ale průběžně celý den, narušen denní harmonogram
nejsou schopni vnímat čas a prostor
výrazná variabilita příznaků
dítě má níže posazené uši, výrazný spodní ret, často vyplazený jazyk a slintá, krátké prsty s výraznými polštářky
mentální vývoj bývá ukončen na úrovbni zhruba čtyřletého dítěte
